Kadry i płace
Obsługa kadrowa

W ramach obsługi kadrowej proponujemy przejęcie obowiązków działu personalnego. Poniżej przedstawiamy przykładowy zakres obsługi:
- Wstępny audyt i pomoc w dostosowaniu dokumentacji przedsiębiorstwa do wymogów obowiązujących przepisów;
- Doradztwo w zakresie form zatrudniania pracowników oraz wstępne ustalanie warunków pracy i płacy nowo zatrudnianych pracowników z przedstawicielem klienta;
- Sporządzanie pełnej dokumentacji związanej z zatrudnianiem pracowników (sporządzanie umowy o pracę, informacji do umowy, skierowania na badania wstępne, oświadczeń do akt, założenie i prowadzenie teczki akt osobowych, wprowadzenie do rejestru, zgłoszenie do księgowości)
- Sporządzanie dokumentacji związanej ze zwolnieniem pracowników (przygotowywanie i weryfikowanie dokumentów dotyczących rozwiązania stosunku pracy pracowników wg obowiązujących przepisów, formułowanie wypowiedzeń umów o pracę, wystawienie świadectwa pracy, przygotowanie informacji o okresie przechowywania akt osobowych, sporządzenie listy za pranie, wykreślenie z rejestru, zgłoszenie do księgowości);
- Sporządzanie dokumentów dla pracowników (umowy, informacje, aneksy, wnioski, porozumienia, wypowiedzenia);
- Sporządzanie skierowań na badania- okresowe i kontrolne;
- Prowadzenie dokumentacji ewidencji czasu pracy;
- Przygotowywanie harmonogramów czasu pracy;
- Sporządzanie list obecności;
- Rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych, stosownie do przepisów Kodeksu Pracy ;
- Przygotowywanie wykazów wg zapotrzebowania klienta (np. średnie zatrudnienie; dot. terminów umów, badań; nieaktualnych szkoleń, urlopów);
- Przygotowanie danych i wysyłanie sprawozdań do GUS (DG-1 co miesiąc, Z-05 raz na kwartał, Z-06 raz na rok);
- Sprawdzanie poprawności dokumentów pracowników zatrudnianych na umów cywilnoprawnych, sporządzanie umów, prowadzenie zestawień;
- Przygotowywanie wzorów dokumentów (np. oświadczenie do umowy zlecenia, oświadczenie ucznia/studenta, oświadczenie absolwenta);
- Sprawdzanie możliwości oraz pełna obsługa procedur związanych z zatrudnieniem cudzoziemców (w tym obywateli Ukrainy) na podstawie otrzymanych dokumentów, sporządzanie wniosków do PUP, zezwoleń do Urzędu Wojewódzkiego zatrudnianie cudzoziemców, sporządzanie dokumentów pracowniczych w języku ukraińskim;
- Archiwizacja dokumentów (pakowanie akt osobowych pracowników zwolnionych, zakładanie pudeł archiwizacyjnych na spakowane dokumenty);
- Opracowywanie zarządzeń i pism z zakresu gospodarki odzieżą, obuwiem roboczym, środkami ochrony indywidualnej, sporządzenie kartotek odzieżowych nowo zatrudnionym pracownikom;
- Opracowywanie projektów regulaminów, obwieszczeń i zarządzeń oraz ich bieżąca aktualizacja;
- Przygotowywanie dokumentacji w zakresie przydziału nagród, wymierzania kar porządkowych, nagan;
- Cykliczne wizyty w siedzibie klienta (odbiór dokumentów, sprawdzanie akt osobowych, wpinanie i porządkowanie dokumentacji, doradztwo w sprawach bieżących);
- Pomoc w rozwiązywaniu tematów trudnych (np. zatrudnianie obywateli USA, Niemiec, zatrudnianie cudzoziemca jako kierowcy samochodu ciężarowego, złożenie oświadczenia do PIP przy delegowaniu pracowników na teren RP itp.);
- Uczestnictwo w przeprowadzanych kontrolach przez Państwową Inspekcję Pracy/ZUS
- Opracowywanie projektów korespondencji z Państwową Inspekcją Pracy
- Bieżące konsultacje oraz udzielanie informacji i porad w zakresie prawa pracy, zgodnie
z obowiązującym Kodeksem pracy przez delegowanego opiekuna firmy,
Obsługa z zakresu płac/ZUS
- Sporządzanie listy płac;
- Dokonywanie zgłoszenia i wygłoszenia do ZUS;
- Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS;
- Obsługa programu Płatnik;
- Naliczanie zasiłków (chorobowe, macierzyńskie, ojcowskie, opiekuńcze, świadczenie
- rehabilitacyjne);
- Naliczenie podatku od osób fizycznych (PIT 4);
- Rozliczenia roczne podatku (PIT- 4R);
- Wystawianie rocznych informacji o dochodach pracowników (PIT 11);
- Składanie deklaracji PFRON i SODIR;